Friday, July 15, 2011

Sambil isi minyak kereta lap cermin sekali

Last night on the way home after dinner I stopped at the petrol station to fill up. Dan sementara menunggu minyak dituang penuh, saya mengambil kesempatan untuk mencuci cermin kereta saya yang penuh berhabuk itu. I used the windscreen cleaner blade thingy, busy sliding that thing horizontally across the windshield when I heard the young man whose car was at the petrol pump beside mine call out to me.

-Akak! Pinjam stool kejap.

a) I was blocked from his view from the waist down by my car.
b) He was having difficulty cleaning the windscreen of his car because it was a big SUV and he was a little...ehem...vertically challenged.

Hmmm. Apa nak jawab ni?
-OK. Datang la sini ambik dik.

So he came over and started some small talk while on the way to my car.
-Itu la kan kak susah kalau bawak kete besar-besar ni bila nak cuci kena guna tangga la stool la...eh?? Laaa akak tinggi! Tak aci la.

Saya hanya mampu tersenyum lebar. Lama saya tersenyum padanya. Nak tahan gelak pun ada.

-Eleh eksyen la tu.

Ye dik. Akak ni tinggi. 5'11''. Pakai pulak kasut tumit tinggi 3". Rasanya dah sama tinggi dengan Stone Cold Steve Austin dah tu. :-)

No comments:

Post a Comment