Wednesday, February 17, 2010

Jangan lupa buat assignment Madame

Hari ini Bandar Baru Bangi seperti pekan koboi. Agak lengang. Mungkin ramai yang masih lagi bercuti atau dalam perjalanan pulang. Cuaca pula mendung dan kadangkala hujan renyai, menambahkan lagi kepada suasana melankoli yang saya rasai. Tetapi nostalgia berkenaan apa pun saya tidak tahu, tiba-tiba perasaan ini muncul. Perubahan hormon barangkali.

Anak-anak murid saya pula semuanya sedang menikmati cuti seminggu mereka. Mungkin ada yang bersantai di rumah bersama keluarga. Mungkin ada yang pergi makan angin. Mungkin ada yang mengambil kesempatan untuk mengulangkaji. Saya harap mereka dapat menggunakan masa seminggu ini sebaik-baiknya untuk melakukan apa-apa perkara yang perlu dibereskan supaya mereka akan kembali dengan semangat baru untuk meneruskan pengajian hingga ke akhir semester.

Apa-apa pun, n'oubliez pas votre devoir de français que vous devez me rendre la semaine prochaine!

Blogger Templates

2 comments:

  1. Well I hope my students send theirs too...but if they don't I don't mind either...less asignments to correct....and more students to teach next semester(repeat)....;p...sorry still in sarcastic mood....waiting for emails from students to check up on their assignments...

    ReplyDelete
  2. dewee: heheh i know the feeling. itulah sebabnya ada peringatan in the last paragraph tu :)

    ReplyDelete