Saturday, May 29, 2010

Cuba lagi ya kalau tak betul

Saya sedang duduk di sofa sambil membaca majalah gosip. Seorang yang saya kenali tetapi identitinya akan saya rahsiakan (okaylah kita panggil dia A) sedang duduk bertentangan dengan saya di spa. Sementara menantikan temujanji seterusnya, A juga mengambil majalah yang berada di atas meja kopi dan membelek-belek gambar-gambar berkenaan Cameron Highlands.

-Kak Yati...saya suka tengok gambar-gambar Cameron Highlands ni. Rasanya dingiiiiin aja.
-Hmmm.
-Kalau kita ke sana udaranya nyaman...tapi pagi-pagi banyak kalus ya.
-Huh?
-Oh sori. Udah silap. Maksud saya, banyak kagus.
-Kabus kot?
-Oh iya. Gabus. Udah pikun saya ni. Lain sedikit nyebutnya dari Bahasa Indonesia.

Dan kami tunduk dan menyambung pembacaan majalah masing-masing.

Pikun=Pelupa

Blogger Templates

1 comment: