Saturday, June 12, 2010

Langit tidak selalu cerah

You are driving along a main road. It is quiet. There are not many cars. And no car behind you. You relax and you want to enjoy the leisurely drive and soak in the surrounding view.

Then you see a car at a junction wanting to turn into the main road. The guy doesn't seem to be in a hurry as well. So everything's cool. But as you reach 20 metres from that car the driver decides to make a mad dash for it. He comes out just right before you pass him. Because of that you need to put on your brakes to avoid collision. Walhal dia boleh tunggu sekejap sehingga saya melepasinya dan keluar sebab tidak ada kereta lain pun yang ada di Jalan Athinahappan pada waktu itu.

Lantas terganggu keharmonian mental dan fokus saya sebentar. Timbul rasa marah di atas kekurangan akal pemandu itu untuk berfikir.

Lalu untuk cuba melupakan perasaan stres yang tidak diduga itu, saya terpaksa ke 7-11 berdekatan untuk membeli Slurpee biru besar satu. Sejuk aisnya sampai memberi pembekuan otak sementara (atau dalam bahasa Jawa temporary brain freeze). Sesudah sedut empat lima kali, baru saya rasa lega. And free from anger.

Dan saya pun meneruskan perjalanan dengan hati yang suka.

Blogger Templates

2 comments:

  1. Kena minum air Jus Gembira kat WONG SOLO RESTAURANT ......hahaha.... :)

    ReplyDelete
  2. ajaibnye slurpee biru tu!!!
    sy mengalami kejadian yg sama siang td
    kereta yg tiba2 keluar simpang walaupun sy x sampai 10 saat hampir melintasi simpang itu
    bayangkan klu sy x sempat mem brek?
    terkezut dan terkesima sebentar sy minah rempit yg sopan ini
    akibatnye, 2 gelas jus jambu batu special terpaksa sy minum utk meneutralkan kembali minda sy

    ReplyDelete