Saturday, November 20, 2010

Dragging my tired feet back to Muayfit

This afternoon I have a Muay Thai session with my super cool instructor. Seorang adik yang comel dan selalu tersenyum dan sentiasa cuba melayan kerenah akak yang tidak berapa cukup nafas untuk ber jab-hook-elbow-sucker punch. Apatah lagi untuk membuat round house kick segala. For the past two weeks I have been busy with exams and invigilation and marking so all this exercise thingy was kind of put on hold (the biggest excuse I could give so far). Tapi hari ini sudah tak ada alasan lagi. Jadi saya perlu memikirkan cara-cara untuk melembutkan sedikit hati instructor saya agar tidak terlalu menyiksa saya nanti.

Antara strateginya adalah:

1-Memberikannya pujian melambung terhadap paras rupa dan etika kerjanya yang sungguh profesional (seperti yang telah saya lakukan di awal blog posting ini).
2- Mengajaknya pergi minum dahulu sebelum kelas bermula.
3-Semasa sedang minum pagi bersama, saya akan menceritakan kepadanya betapa saya teramat sibuk dengan urusan kerjaya sehingga tiada berkesempatan untuk bersenam, dengan harapan kami boleh rilek-rilek sedikit semasa berlatih Muay Thai fitness.
4-Berharap dan berdoa agar strategi #3 tidak akan backfire.

In any case, should everything else fails, I will revert to my emergency secret tactic: Strategi Pengsan. The only risk is that it has been done before and he might not buy it the second time around.

Well good luck to me.

Blogger Templates

No comments:

Post a Comment