Monday, September 21, 2015

Di kafe Wak Dol


This afternoon for lunch I made sure I took only half a fist of rice. Since I plan on also eating some more rice tonight. Kan semua health guru cakap setiap hari kita boleh makan sengenggam nasi putih sahaja for lunch. Dan segenggam nasi lemak for breakfast. Dan segenggam lagi nasi beriyani for dinner.

OK joke joke.

Well anyway at the cashier the adik yang tengok lauk saya cakap yang saya makan sikit sangat. Saya cakap yang saya nak kurangkan berat badan.

Dia jawab buat apa. Kat kampung dia di mana entah di Indonesia agaknya kalau orang perempuan kurus sangat tak laku. Tak ada orang nak masuk meminang.

Jadi saya pun cakap kat dia oleh yang demikian berdasarkan penaakulan mantik kalau saya pergi ke kampung dia senang la saya cari jodoh.

Dia kata tidak barangkali.

"Sebab Akak tinggi sangat."

OK. Fine.

I might need to go to Finland then. Or Iceland.

Tapi masalahnya kat sana tak ada kicap Habhal. How?


No comments:

Post a Comment