Monday, March 8, 2010

Antara abang-abang senior yang gua jumpa di AGM Alumni SMSS 2010



Brader sebelah gua ni cakap, masa dia kat sekolah dulu, dia pernah kena sebat 4 kali sebab ditangkap merokok. Dia cakap 3 hari tak boleh jalan. Pernah sekali dia kena denda. Tulis "Saya raja merokok" atas kertas kad manila, gantung kat leher, lepas tu jalan keliling sekolah, masuk keluar kelas. Nasib baik masa gua masuk form 1 kat sekolah Kg Kongo tu brader ni dah keluar. Kalau tak mesti kalau gua nampak brader ni jalan dari arah bertentangan gua akan cepat-cepat menyimpang dan menyorok balik tiang. Walaupun saiz dia hanyalah separuh gua, gua akan tetap rasa ketar.

Dan sampai sekarang gua rasa dia otai. Sebab dia masih lagi berjamming. Dan bercakap ala-ala gaya senior-senior form 5 gua yang masa gua form 1 dulu suruh gua baca sajak kajihayat depan kelas form 5. Cis! Gua ingat tu sampai bila-bila.

Tapi itu semua kisah-kisah zaman sekolah menengah. Sekarang kalau gua jumpa brader ni gua akan dengar cerita-cerita dia lepas tu buat modal untuk tulis entri blog. Keh keh keh.

Dan duit-duit yang banyak di depan kami itu adalah wang pendaftaran ahli baru alumni. Bukan duit dari skim piramid yang bertopengkan "klik Facebook duit masuk".

Blogger Templates

2 comments:

  1. hehehehe.... kalau brader sebelah lu baca, mesti dia suruh lu baca sajak balik, wa cakap lu... hahaha

    macam tulah gua masa selisih dgn dia dulu, eh eh blum selisih, baru nampak kelibat dia je gua dah cari tiang besar utk lindung badan gua and tak bernafas samapi dia lalu... hahahaha

    bab skim cepat kaya klik facebook dapat duit...hahahaha... no komen...

    ReplyDelete
  2. sis raden: heheh. walau macamana pun saya rasa abang ni cool dude :)

    ReplyDelete