Wednesday, December 1, 2010

ATM

Just now during lunch break I went to take out some money at the ATM. I am tempted to write ATM machine but as you know ATM already stands for Automatic Teller Machine so adding the word machine at the end of ATM would be quite of a redundancy.

Well anyway, it was a long queue. A long, long, long queue. Al-maklumlah sempena akhir bulan ni semua orang riang ria gembira. Ditambah pulak dengan para pekerja kilang yang setiap seorang mahu mengeluarkan sejumlah wang bukan sahaja untuk dirinya tetapi untuk supervisor kilangnya, untuk isterinya, untuk kawan Nepalnya dan juga untuk Pak Lang di kampung. There should be a law enacted against these people who take out money for more than one person other than himself. Bukannya apa saya ni seorang yang sangat tinggi. Jadinya jantung saya perlu mengepam darah dengan lebih kuat lagi untuk memastikan oksigen sampai ke seluruh badan. Kalau lama sangat berdiri saya boleh pengsan.

Semasa sedang menunggu kedengaran suara seorang budak kecil berkata, "Ayah pompuan pakai baju biru tu tinggi betul." Aku dah tau dah itu mesti mengata aku. Saya buat-buat tak dengar.

Kemudian kedengaran ayahnya tergelak besar dan berkata, "Bukan tinggi tu. Dah panjang sangat."

Haiyo kiddo. Yo Daddy so dumb when the light is switched on in the room he thinks he just got a bright idea.

Blogger Templates

2 comments: